Asiakaslähtöisyys sosiaali- ja terveysalalla, 3 op (VAIN ALKION OPISKELIJOILLE)

Huom! Online-ilmoittautuminen on päättynyt.
Aika |
02.09.2019 - 18.12.2019 | |
Ilmoittautumiset |
01.09.2019 mennessä | |
Kohderyhmä |
Opintojakso on tarkoitettu ALKIO-OPISTON opiskelijoille. | |
Tavoite |
Opiskelija - Tietää erilaisia ihmiskäsityksiä sekä ymmärtää sosiaali- ja terveysalan arvot ja ammattieettiset periaatteet toimintansa lähtökohtana - Tuntee ihmisen kasvun ja kehityksen vaiheet (fyysisen, psykososiaalisen ja kognitiivisen) elämänkulun näkökulmasta ja ymmärtää niiden merkityksen asiakkaan kohtaamisessa - Ymmärtää asiakaslähtöisyyden käsitteen ja asiakaslähtöisen toiminnan periaatteet sekä tuntee asiakkaan asemaa ja oikeuksia määrittävän lainsäädännön. - Osaa tavoitteellisen, dialogisen, asiakkaan osallisuutta ja voimavaroja vahvistavan yhteistyösuhteen luomisen periaatteet ja osaa soveltaa näitä periaatteita |
|
Sisältö |
- Ihmiskäsitykset, sosiaali- ja terveysalan asiakastyön arvot ja eettiset periaatteet - Ihmisen kasvun ja kehityksen vaiheet elämänkulussa - Asiakkaan (potilaan) asemaa ja oikeuksia säätelevä lainsäädäntö - Asiakaslähtöisyys ja asiakaslähtöisen toiminnan periaatteet, asiakkuuksien moninaisuus |
Katso opintojakson aikataulu
Palaa